• TR
  • EN
Menü

Kayıt Yenileme

KAYIT YENİLEME VE DERS SEÇME DUYURUSU

2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme İşlemi 03-09 Şubat 2020 tarihleri arasında Elektronik Ortamda gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin kayıt yenileme işlemini gerçekleştirebilmeleri için yapması gereken işlemler aşağıda belirtilmiştir.

  1. Kayıt Yenileme İşlemi https://obs.ankara.edu.tr/Account/Login adresinden, Kullanıcı Adı ve Şifre ile sisteme giriş yapılarak gerçekleştirilecektir (2017-2018 Güz öncesi kayıtlı olan öğrenciler için Kullanıcı Adı T.C. Kimlik No, şifreniz ise daha önceden Enstitümüz sistemine giriş yaptığınız şifredir. 2017-2018 Güz yarıyılı ve sonrası girişli öğrenciler için Kullanıcı Adı Öğrenci Numarası, şifre ise Enstitümüzden imzalı teslim edilen şifredir).
  2. 29 Ağustos 2012 tarih ve 28396 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2012/3584 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ve bu karar gereğince Örgün Öğretim programlarında lisansüstü eğitimine devam eden ve lisansüstü öğrenim süresini aşmayan öğrenciler katkı payı ücreti yatırmayacaklardır.
  3. Sisteme giriş yaparak ders seçme işlemi yapıldıktan sonra eğer varsa katkı payı ücreti ekranda görülecektir. Ücret ödemesi yapan öğrenci tekrar sisteme giriş yaparak seçtiği dersleri Danışman Onayına göndermelidir. Anabilim Dalı Başkanı onayı gerçekleştiği zaman ders alma işleminiz tamamlanmış olmaktadır. Ders alma işlemleriniz tamamlandıktan sonra sistemden alacağınız Kayıt Onay Raporunu, Danışman ve Anabilim Dalı Başkanına imzalatarak 03-09 Şubat 2020 tarihleri arasında Enstitümüze teslim etmelisiniz.
  4. Lisansüstü eğitimini yasal program süreleri içinde tamamlayamayan öğrenciler ile YÖKSİS’te başka bir yükseköğretim programına kayıtlı olduğu tespit edilen öğrenciler 03-07 Şubat 2020 tarihleri arasında VAKIFBANK şubelerine doğrudan başvurarak banka hesap numarası bildirilmeden yalnızca öğrenci numarası ile ATS (Aboneli Tahsilat Sistemi) ile ödeme yapacaklardır. EFT/Havale veya Vakıfbank İnternet Şubelerinden yapılan ödemeler kesinlikle kabul edilmemektedir.
  5. Enstitümüz öğrencisi olup diğer Yükseköğretim Kurumlarından ders almak isteyen öğrenciler, Enstitümüz web sayfasında Dilekçeler kısmında yer alan Diğer Üniversite Enstitülerden ders alma dilekçesini doldurup Enstitüye bırakmaları gerekmektedir.

 NOT: · Öğrenci katkı payı işlemlerine yönelik düzenlemeler Rektörlük Öğrenci İşleri tarafından yapılmaktadır. Bankaya gittiğinizde oluşan sorunlar için Rektörlük Öğrenci İşleri Katkı Payı İşlemleri birimine başvurunuz. (Tel: 214 13 50-64/ 6153-6155)

  • Ders seçimi yaparken dikkat etmeniz gereken hususlar aşağıda belirtilmiştir. Mutlaka okuyunuz.

DERS SEÇİMİ YAPACAK ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı bahar yarıyılında anabilim dalınızda açılması önerilen ders listesini https://biotek.ankara.edu.tr/files/2019-2020-Bahar-Donemi-Ders-Programi.docx adresinden görebilirsiniz.

1) Ders seçimi yaparken almanız gereken zorunlu/seçmeli derslerinizi danışmanınız ile birlikte belirleyin.

 

Yüksek Lisans Öğrencilerimizin Dikkatine

1) Ders seçimi yaparken almanız gereken zorunlu/seçmeli derslerinizi danışmanınız ile birlikte belirleyin.

2) Enstitümüze kayıt yaptırdığınız 2.dönemden itibaren “Uzmanlık Alan Dersi”nin (UAD) alınması zorunludur. UAD ders seçimi esnasında (Danışmanına ait kod ile) alınmalıdır. Danışmanınızın UAD kodu yanlızca bir tane olduğundan kodunu öğrenerek dersi açmış olduğu Enstitüden seçilmelidir.

3) Güz döneminde Seminer sunacak öğrenciler mutlaka “Seminer” dersini (Danışmanına ait kod ile) ders seçimi esnasında almalıdır. Dilekçe ile Enstitüye 07.02.2020 tarihine kadar başvurmalıdır. Danışmanınızın  kodu yanlızca bir tane olduğundan kodunu öğrenerek dersi açmış olduğu Enstitüden seçilmelidir.

4) Tez konusu belirlenmiş her öğrenci “Tez Çalışması” dersini (Danışmanına ait kod ile) ders seçimi esnasında almalıdır. Danışmanınızın tez çalışması kodu yanlızca bir tane olduğundan kodunu öğrenerek dersi açmış olduğu Enstitüden seçilmelidir.

 Doktora Öğrencilerimizin Dikkatine

1) Ders seçimi yaparken almanız gereken zorunlu/seçmeli derslerinizi danışmanınız ile birlikte belirleyin.

2) Enstitümüze kayıt yaptırdığınız 2.dönemden itibaren “Uzmanlık Alan Dersi”nin (UAD) alınması zorunludur. UAD ders seçimi esnasında (Danışmanına ait kod ile) alınmalıdır. Danışmanınızın UAD kodu yanlızca bir tane olduğundan kodunu öğrenerek dersi açmış olduğu Enstitüden seçilmelidir

3) Güz döneminde Seminer sunacak öğrenciler “Seminer” dersini (Danışmanına ait kod ile) ders seçimi esnasında almalıdır. Dilekçe ile Enstitüye 07.02.2020 tarihine kadar başvurmalıdır. Danışmanınızın  kodu yanlızca bir tane olduğundan kodunu öğrenerek dersi açmış olduğu Enstitüden seçilmelidir.

4) Güz döneminde Doktora Yeterlik sınavına girmeyi planlayan her öğrenci “Yeterliğe Hazırlık Çalışması” dersini (Danışmanına ait kod ile) ders seçimi esnasında almalıdır. Danışmanınızın  kodu yanlızca bir tane olduğundan kodunu öğrenerek dersi açmış olduğu Enstitüden seçilmelidir.

5) Doktora Yeterlik sınavından başarılı olmuş ve Tez Önerisi verilmiş her öğrenci “Tez Çalışması” dersini (Danışmanına ait kod ile) ders seçimi esnasında almalıdır. Danışmanınızın  kodu yanlızca bir tane olduğundan kodunu öğrenerek dersi açmış olduğu Enstitüden seçilmelidir

 

UYARI: (i) “Uzmanlık Alan Dersi”ni Tezli Yüksek Lisans öğrencileri toplamda en az 2 dönem, Doktora öğrencileri toplamda en az 7 dönem almalıdır.

(ii) “Tez Çalışması” dersini Tezli Yüksek Lisans öğrencileri toplamda en az 2 dönem, Doktora öğrencileri toplamda en az 4 dönem almalıdır.